Alla inlägg den 25 januari 2015

Av Karin - 25 januari 2015 22:16

Hemma hos föräldrarna och tar en paus. Vet faktiskt inte hur stort behovet är egentligen. Känner mig inte helt under isen ändå, vilket är konstigt efter den enorma ansträngningen som varit. Har jag blivit så pass mycket friskare och orkar mer nu? Eller har jag inte "fallit klart"? Vågar knappt tro att jag blivit såhär mycket friskare. Känns som ett för stort och hastigt steg i tillfrisknandet. Ingen vore gladare än jag om det var så förstås. Ingen vet heller hur osannolikt det vore med ett sådant 7-milakliv, mer än jag.

Läste ett inlägg som ptfia skrivit för lite sedan. Och grät. Hon jobbar 100% OCH klarar av att göra saker vid sidan om. Hon är frisk. När jag läste hennes text slog det mig att jag också kommer att bli frisk en dag. Och då började jag gråta. Jag hade glömt det.

Jag vaggas liksom in i det sjuka. Lägger all min energi och hela mig på min dotter. Låter vansligt kanske. Tro mig, jag har funderat många varv. Men hon behöver mig och jag vill inte tumma en millimeter på hur mycket hon får. Jag har inte haft något som är för mig på ett par år ändå och jag mår gott av henne. Att hon är nöjd och glad gör mig belåten.

Jag hoppas kunna göra något nu under veckan hos mina föräldrar. En klippning eller inköp av efterlängtad ny kamera. En tur i klädbutik eller träff med vän. Tyvärr blir dessa roligheter nästan måsten och då förlorar de sitt syfte. Får se vad jag orkar och vill.

Förstås en del saker som gjorde mig ännu sämre tidigare som är borta/bättre nu. Tex är sköldkörtenvärdena bra, det är betydligt mindre ammande (2ggr/dygn nu mot typ 8-10ggr/dygn tidigare) och bebis rutiner är bra. Nu när vi är hos mormor och morfar sover hon plötsligt mellan 21-05 utan uppvak, ammas och somnar sedan om med mormor. J.I.P.P.I Jag tror också att min kropp behövde lång tid på sig efter graviditet och förlossning, inte konstigt med tanke på hur dålig den var innan men inte heller något som någon informerar om (typ ens läkare).

På tal om förlossning. Jag håller inte tätt med tampong sedan dess, måste ha binda också. Någon mer med de problemet? Jag antar att det är "heeeeelt noooormalt" (som allt annat mellan himmel och jord och graviditetsprylar).

Presentation


Jag är en 29-årig tjej som bor i en mellanstor stad. Jag har utmattningssyndrom och började blogga som ofrivilligt barnlös. I juli blev vi spontangravida, efter 2 års försök. Jag vill vara anonym.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards