Direktlänk till inlägg 18 februari 2015

Barnvakt?

Av Karin - 18 februari 2015 15:30

Vår tillvaro är riktigt snurrig nu. Inatt somnade lillan 23, vaknade en kort sväng 01, vaknade igen vid 2-tiden och var vaken/slumrade på oss till 05.30, sen upp vid 08. Pust!

Till detta har vi alltså en katt som ränner in- och ut. Jag är sjuk. En 40-milsflytt stundar. Jag är orolig över kommande ingrepp/operation. Sambon vill inte flytta. Min hals är svullen och jag funderar på om mina sköldkörtelvärden är okej eller om de börjat svaja. Sambon är ledsen över flytten. Nya jobbet trasslar dessutom. Inget annat funkar. Ni vet när saker trasslar och en knappt vet om en ska skratta eller gråta? Inget blir klart liksom, nåt fattas hela tiden och blir hängandes kvar. Tjejen har inte ätit riktig mat på en vecka. Stress!

I helgen kommer sambons föräldrar hit. De ska sova en natt hos en bror till sambon och en natt hos oss. Den natten är det tänkt att vi ska bo borta. Min första natt utan liten. Såklart var varenda hotellrum i hela stora staden follbokat, helt sjukt med tanke på att det är typ 15 hotell. Tydligen en stor turnering i stan. Vi fick tag i ett bed and breakfast iaf, 1km från vår lägenhet. Skit samma, vi behöver bara få sova :)

Men! Kan jag lämna min ynkliga bebis som inte ätit på en vecka (eller 1.5 då) till andra över en natt? Hur ska jag klara det? Förstår att jag VERKLIGEN behöver det och jag förstår att liten snart har en trasa till mamma.. och det är förstås inte bättre. Men ändå! Klarar jag det när hon inte är i form? Klarar hon det? Kommer hon känna sig lämnad och övergiven om hon fortsätter att vara vaken på natten? Har jag ens något val? En natts sömn lockar som en skog av guld! Men mammahjärtat...

Vad har ni andra för erfarenheter av bebisvaktande? Dela gärna med er, good and bad!

 
 
A

A

18 februari 2015 19:14

Vi har inte lämnat bort vår plutt över natten än pga jag ammar. Men med era förutsättningar, så säger jag kör på. Ni bor 1 km från lägenheten. Om det är outhärdligt för lillan så ringer nog farföräldrarna och då är det inte långt. Men tills dess får ni lite vila och kan hämta andan. Kramar!

http://milominmilo.blo.gg

Karin

18 februari 2015 19:30

Tack! Jag ammar ju också men bara 1 gång per dygn. Dessvärre har den gången varit nattetid nu när tanden krånglar sig ut.. Jag tror dock att hon godtar vällingen som hon älskar. Men helt bra känns det ju inte :-/
Kram

 
Ingen bild

Maria

18 februari 2015 19:19

En natt låter välbehövligt. Kanske kan barnvakteri bryta "trenden" för lillan.

Kan tyvärr inte dela några erfarenheter då barnen sovit borta från både mig och A eftersom jag kan räkna nätterna på en hand och då är två av dem när jag varit på förlossningen och haft annat i fokus:-/ en natt med A och barnvakt vore guld! Ta emot hjälpen det gynnar säkert både er och lillan!

Kram på dig!

 
Ingen bild

Louise

18 februari 2015 20:26

Vilken bra ide med barnvakt! Heja er, ni är modiga! :D Ebbe har sovit hos sin mormor en natt, det gick SUPERBRA! Nästan lite för bra ;) Ebbe har dessutom haft barnvakt dagtid flera timmar och det går hur bra som helst. Vi utbrända måste våga släppa taget tidigare än andra mammor och vet du, jag tror faktiskt det är en fördel vi har gentemot andra mammor. Dessutom, ni ger Pyret en fantastisk tjänst som låter henne bygga nära relationer med fler än er två <3 Och ni är ju hemma på ett kick om det behövs!

Karin

26 februari 2015 12:53

Tack för din positiva och fina kommentar Louise! Den behövde jag verkligen :) Jag tänker på dig och hoppas att du har det okej.
Kram

 
C

C

18 februari 2015 20:49

Det är ni förtjänta av! Det kommer att gå hur bra som helst. När jag var hemifrån över natten.. Helt ovärderligt hur utvilad man blev. Jag har nog inge sovit så gott på länge. Tänk på att hans föräldrar gjort detta tidigare även om det är ett tag sedan. De kanske gör det på sitt sätt men liten kommer inte lida för det. Kramar

http://spyor.blogg.se

 
Ingen bild

Sofia

18 februari 2015 23:26

Vi sov borta i helgen för första gången och min syster kom hem till oss och passade Hannes. Han var inte riktigt kry då så jag tyckte också det kändes lite olustigt att lämna honom. Nu hade vi en show inbokad sen länge och den ville vi ju inte missa och sova på hotell är ju bra skönt. Så vi åkte och allt hade gått bra trots att han hade lite svårt att komma till ro vilket han även haft när vi varit hemma. Så mitt råd är att ni ska sova borta. Ni behöver det! Jag tror man oroar sig alldeles för mycket i onödan och de små anpassar och klarar mer än man tror. Ni är ju som sagt inte långt borta heller. Kram kram

 
JZ79

JZ79

20 februari 2015 20:44

Hoppas ni får en riktigt god natts sömn!! Ha nu en fin helg <3 Kram!

http://jz79.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Karin - 3 augusti 2015 20:35


Hej hörni Jag ser att ni är en hel hög som fortfarande är här inne och kikar. Tack för det. Hur har ni det i sommar? Jag har min bästa någonsin. Jag har kämpat på med mina hjärnspöken och jag har gjort ett riktigt bra jobb. Jag är så mycke...

Av Karin - 21 juli 2015 21:21

Jag går sönder av sorg över beskedet att den kvinnan vars blogg jag följt i ett par år somnat in. Som jag förstår det bara några dagar innan hennes sons födelsedag. Denna 2-åring som ska fortsätta fråga efter mamma tills att han en dag slutar att frå...

Av Karin - 16 juli 2015 09:04


Hörrni. Jag jobbar och jobbar med mina tankar och beteenden. Inser att jag har varit jäkligt hård och elak mot mig själv. Som min allra värsta fiende har jag mobbat mig själv i tysthet. Känt mig otillräcklig på alla plan och försökt finna vägar framå...

Av Karin - 10 juli 2015 18:56

Jag hade planerat att skriva massa dravel om mig. Om mitt möte med psykologen idag. Hur upp- och ner allt känns och hur satans svårt saker kan bli. Jag hade tänkt att berätta för er, en gång för alla, en första- och en sista gång om de som format mig...

Av Karin - 8 juli 2015 18:37

Min sjukskrivning leder mot sitt slut. Tur i oturen att jag har varit sjukskriven, vi har nämligen varit sjuka allesammans. Lillan har haft 40 graders feber och antagligen satt något typ av snorrekord.. Och vi blev sjuka samtidigt. Alltså. Sjuk bebis...

Presentation


Jag är en 29-årig tjej som bor i en mellanstor stad. Jag har utmattningssyndrom och började blogga som ofrivilligt barnlös. I juli blev vi spontangravida, efter 2 års försök. Jag vill vara anonym.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards