Alla inlägg den 9 mars 2015

Av Karin - 9 mars 2015 11:44

Riktigt bra vecka förra veckan. Jag träffade 2 vänner, hade avslut på BVC inför flytten och träffade även min gamla kurator för avslut.

I lördags var jag ute och åt med en av mina närmaste vänner. Det var helt fantastiskt! Ni vet kosläppen? Typ så. Fast jag har varit sjuk i 2 år och inte "bara" under en vinter. Ljuvligt!

Jag noterade ljudvolymen men stördes inte alltför mycket. Jag noterade alla människor men kunde koppla bort dem efter att jag konstaterat att jag inte kände någon. Jag orkade vara där i stunden och jag njöt av att träffa min fina vän i ett normalt sammanhang. Oj vad det kändes härligt i hjärtat!

Nu är jag aktivitetsbakis och mår rätt risigt men det är okej. Nu får jag vila ett par dagar. Det lurigaste är att tvinga mig till det. När jag har gjort mycket och behöver vila så har jag nämligen väldigt svårt för just det. Det är som en stress i kroppen som vill "passa på" att bocka av saker när jag ändå har ångan uppe. Det är i det här läget jag har en extra motor som jag kan starta. Det känns skänt för mig i de lägena eftersom att jag har gjort så i alla år. Det är ett tryggt beteende som jag känner igen. Men! Det är just här det är så viktigt för mig att bryta. Det har jag lärt mig nu efter ett par år.

I början sa jag att det var OMÖJLIGT. Jag mår liksom dåligt om jag inte får fortsätta ånga på (tvätta, ringa samtal, städa, lägga ut säljannonser inför flytten etc). Det är fortfarande supersvårt och jag krigar med mitt medvetande varje gång. Men nu vet jag att den där tillfälligt sköna känslan av att ha bockat av och "varit duktig", den är destruktiv och den gör bakslagen värre och längre (=sjukare längre tid). Jag måste bryta och ta en tillfällig irritation över att se saker ogjorda för att må bra i längden.

Och en sak till. Jag ska sluta säga att jag är sjuk. Jag undrar om det för med sig något positivt att sluta med det. Jag är absolut påverkad/begränsad och inte helt frisk. Men jag är kanske inte sjuk ändå? Jag ska göra ett test och tänka annorlunda.

Hur MÅR ni idag? Är det pest eller fest?

Presentation


Jag är en 29-årig tjej som bor i en mellanstor stad. Jag har utmattningssyndrom och började blogga som ofrivilligt barnlös. I juli blev vi spontangravida, efter 2 års försök. Jag vill vara anonym.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards