Alla inlägg den 2 april 2015

Av Karin - 2 april 2015 21:07

Nej men jag fick frågan idag. Inte på ett oförskämt vis. Jag var hos veterinären med vår katt och fick hjälpa till när han skulle röntgas. På skylten till röntgenrummet stod det att en inte fick vara under 18 år och inte gravid. Min pappa skojade bort att han inte var gravid men veterinären envisades med att fråga mig en ytterligare gång.

När jag kom hem slog det mig. Jag kanske ser lite gravid ut. Ingen superskoj insikt såhär 10 månader efter förlossningen. Det handlar inte så mycket om kilona skulle jag tro, utan mer att magen är uttöjd redan högt upp men framförallt vid naveln. Inte så konstigt förstås, jag födde 17 dagar efter bf och guldklumpan vägde över 4kg (och jag 25+).

Min mage töjs ut efter att jag har ätit och jag känner ärligt talat att det är rätt tomt på muskler. När jag och sambon gjorde ett test med att trycka in fingrarna mellan musklerna fick vi in en hel näve där det bara skulle glipa 2 cm. Jag funderar på om jag har fått allvarliga muskelskador i magen?

Jag har ett läkarbesök i nästa vecka. Här på landet, dit vi flyttat har man årlig hälsokontroll. Det gillar jag. En bra grej. Då ska jag passa på att fråga sånt jag inte söker för, tex påföljer efter förlossningen som fortfarande trilskas. Och den där magen som tydligen ser gravid ut. Den ska jag också fråga om.

Någon annan som känner igen sin mage i min beskrivning?

TACK för alla kommentarer kring sömn och bolltäcke. Ni är guld!

Presentation


Jag är en 29-årig tjej som bor i en mellanstor stad. Jag har utmattningssyndrom och började blogga som ofrivilligt barnlös. I juli blev vi spontangravida, efter 2 års försök. Jag vill vara anonym.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards