Alla inlägg den 16 juli 2015

Av Karin - 16 juli 2015 09:04

Hörrni. Jag jobbar och jobbar med mina tankar och beteenden. Inser att jag har varit jäkligt hård och elak mot mig själv. Som min allra värsta fiende har jag mobbat mig själv i tysthet. Känt mig otillräcklig på alla plan och försökt finna vägar framåt med hjälp av stress om att jag borde. Många är tankarna som innehåller rädsla. Både inför framtiden (som jag ju inte vet något om) och inför dåtid (som jag ändå inte kan påverka).

Nu har jag träffat en jävligt hård psykolog. Hon ger mig inga utrymmen att förklara eller motivera, något jag annars är jäkligt bra på. Hon daltar inte med mig och hon tycker inte synd om mig. Hon kräver att jag ska ta ansvar för mina tankar och mina känslor. Att jag ska lämna det som varit bakom mig och forma en bättre framtid.

Vissa dagar känner jag att jag vill springa ut från detta i panik, andra dagar är de bästa på åratal. Igår var en sådan dag. Så jäkla bra. Lugnt och fint i hjärnan. Det som kom kunde jag avbryta. Jag kände mig inte begränsad (de avbröt jag), jag kände mig frisk och fullständig. Kvällen avslutades med ett ögonblick av kärlek som för att bekräfta att jag nu var på rätt väg..

Lillan som var nyduschad, naken och varm tittade mig i ögonen, skrattade sådär som bara hon kan och slängde sina armar om mig. Jag höll henne i min famn och kramade henne hårdare. Hon klängde sig fast, spände åt sina ben runt mig och krampade armarna om min hals medan hon gosade in hela ansiktet i min hals. Hon försökte komma ännu närmare. Jag blev tårögd. Genuint och starkt. I rummet fanns bara vi. I hela världen var det hon och jag. Och kärleken. Hon kramas ofta men det var något särskilt just igår. Vi stod stilla länge och bara var nära. I ögonblicket.

Och jag kände att jag vill uppleva mer av detta. Denna närvaro. Både i mig själv och med andra.

Jag kan varmt rekommendera boken "du är fullkomlig" till alla som någon gång är negativ mot sig själv, alla som är stressade, har ångest eller är/varit utbrända. Eller ja.. till alla andra också faktiskt. Läs den!

Presentation


Jag är en 29-årig tjej som bor i en mellanstor stad. Jag har utmattningssyndrom och började blogga som ofrivilligt barnlös. I juli blev vi spontangravida, efter 2 års försök. Jag vill vara anonym.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards