Direktlänk till inlägg 8 juli 2015

Min väg ut

Av Karin - 8 juli 2015 18:37

Min sjukskrivning leder mot sitt slut. Tur i oturen att jag har varit sjukskriven, vi har nämligen varit sjuka allesammans. Lillan har haft 40 graders feber och antagligen satt något typ av snorrekord.. Och vi blev sjuka samtidigt. Alltså. Sjuk bebis och sjuka föräldrar = ingen hit. Fy fasen vad slitit. Inte heller är det så att bebis blir lugn och sover mer, utan precis tvärtom.

Nu har det i alla fall börjat vända. Peppar-peppar. En klok grej hade kanske varit att förlänga sjukskrivningen men sambon har sagt upp sig och jobbar bara nästa vecka innan han slutar och börjar på nytt. Det vore knäppt att säga upp sig (under min sjukskrivning) och aldrig komma dit igen. Men mina föräldrar täcker för honom den veckan och därefter går han på semester.

Jag känner mig lugnare också. Jag började på akupunktur förra veckan och längtade efter nästa gång redan när jag klev ut därifrån. Fy fasen vilken respekt jag har för akupunktur.

Akupunktören kunde förklara typ allt i min kropp, varenda åkomma. Det var så jäkla coolt. Han frågade mig om min syn hastigt försämrats och för några veckor sedan fick jag veta just de. Han sa att det inte alls är ögonen som är sämre, utan levern som inte orkar ge näring till ögonen (min hemmagjorda tolkning). Om några behandlingar ska jag kunna se mycket bättre igen!

Han sa också något mycket viktigt. Att min kropp har massa energi och kraft men att de gömt sig bakom lungorna. Ja det låter ju skitflummit men med hans förklaring så köpte jag allt. Han satte dessutom igång min mens som blivit trögstartad på senare tid. Jag fick mensvärk redan när jag gick därifrån och mensen kom dagen därpå. Imorgon ska han sänka mina kortisolvärden och det ser jag fram emot. Hjärtat och lungorna ska börja samarbete igen, nu är det ett enda kaos och det i sig gör det omöjligt att slappna av.

Jag känner mig hoppfull igen. Kombination JAG, psykologen och Akupunktören kommer vara min väg ut. Och fram. Så mycket knäppa tankar (jag och psykologen) och så mycket saker i kroppen som försämrar mina chanser att bli bättre (Akupunktören).

Är det någon kvar här som läser i sommartider btw?

 
 
C

C

8 juli 2015 18:57

Jag läser alltid :D

http://spyor.blogg.se

 
Ingen bild

wilma

8 juli 2015 20:55

Jag är kvar

 
Ingen bild

Maria

8 juli 2015 21:28

Jag läser och tittar in flera gånger om. Är med på ett hörn och tänker och känner. Din resa har fått mig att reagera på varningssignaler men oj så svårt att varva ned. Att spara energi och lägga på rätt saker.

Jag gillar akupunktur, fick det vid en förlossning och det bekräftade verkan så mig behöver du inte övertyga. Lycka till med planen!! Stor kram

 
Adele

Adele

8 juli 2015 21:32

Jag läser också! :)

http://milominmilo.blo.gg

 
JZ79

JZ79

9 juli 2015 11:28

Jag är kvar och läser allt :)

http://jz79.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Karin - 3 augusti 2015 20:35


Hej hörni Jag ser att ni är en hel hög som fortfarande är här inne och kikar. Tack för det. Hur har ni det i sommar? Jag har min bästa någonsin. Jag har kämpat på med mina hjärnspöken och jag har gjort ett riktigt bra jobb. Jag är så mycke...

Av Karin - 21 juli 2015 21:21

Jag går sönder av sorg över beskedet att den kvinnan vars blogg jag följt i ett par år somnat in. Som jag förstår det bara några dagar innan hennes sons födelsedag. Denna 2-åring som ska fortsätta fråga efter mamma tills att han en dag slutar att frå...

Av Karin - 16 juli 2015 09:04


Hörrni. Jag jobbar och jobbar med mina tankar och beteenden. Inser att jag har varit jäkligt hård och elak mot mig själv. Som min allra värsta fiende har jag mobbat mig själv i tysthet. Känt mig otillräcklig på alla plan och försökt finna vägar framå...

Av Karin - 10 juli 2015 18:56

Jag hade planerat att skriva massa dravel om mig. Om mitt möte med psykologen idag. Hur upp- och ner allt känns och hur satans svårt saker kan bli. Jag hade tänkt att berätta för er, en gång för alla, en första- och en sista gång om de som format mig...

Av Karin - 2 juli 2015 09:43

Igår berättade granntanten för mig att hennes barnbarn dog för ett antal år sedan. Hon pratade om sorgen och om den tuffa tiden efteråt. Om barnbarnets mamma och hennes svåra kris som följde. Kanske bidrar den oerhört tragiska historien till att ...

Presentation


Jag är en 29-årig tjej som bor i en mellanstor stad. Jag har utmattningssyndrom och började blogga som ofrivilligt barnlös. I juli blev vi spontangravida, efter 2 års försök. Jag vill vara anonym.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards