Alla inlägg den 4 september 2013

Av Karin - 4 september 2013 16:20

Jag dör vad orolig jag är nu. Dels är katten hos veterinären. Jag tror att vi är fler ofrivilligt barnlösa som har utvecklat en nästintill galen relation till ett djur. Daltat med, pyst ut moderskänslor över och tagit det okomplicerade djuret intill oss. Som skydd mot allt som är ont. Vår äldsta katt, en 6-årig norsk skogskatt har alltid varit en känslig krabat och sjukdomarna avlöser varandra. Ibland med lite längre intervall, ibland alldeles för kort. Om inte den behandling vi nu gett honom har fungerat vet veterinären inte vad som kan göras härnäst. Han är min pärla. Den finaste av pärlor. Stanna hos mig.

För det andra är jag nervös inför fredagens ultraljud. Jag har känt mig väldigt trygg och säker hittills men det känns så himla obehagligt att få det "svart på vitt". Jag trivs med att lulla runt i tron på att jag är gravid och att allt är bra. Krossa inte det.

För det tredje är jag galet trött på min uttrappning av medicin. Snart har det gått en vecka och ännu kan jag inte sluta ta den där fjantiga fjärdedelen av 75mg som min kropp skriker efter. Detta är 6e gången, eller 7e? GE DIG, LÅT MIG VARA! Jag bara orkar inte med dig mer, du gör inget gott. Du gör mig bara ont. Jag hatar dig och att du har gjort dig behövd i min kropp. Jag ska krossa dig.

//trött, huvudvärk, illamående, orolig, rädd, medicinhatande tjej

Av Karin - 4 september 2013 14:05

Ja.. Vad ska jag säga. Crazy lady!

Presentation


Jag är en 29-årig tjej som bor i en mellanstor stad. Jag har utmattningssyndrom och började blogga som ofrivilligt barnlös. I juli blev vi spontangravida, efter 2 års försök. Jag vill vara anonym.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5 6 7 8
9 10
11
12
13
14 15
16 17 18 19
20
21 22
23 24 25 26 27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards