Alla inlägg den 11 juli 2014

Av Karin - 11 juli 2014 16:10

Det märks att det är semestertider i kommentarsfältet men det är bra. Jag hoppas att ni får den paus och avkoppling som ni behöver!

Jag har antagligen fått mens, 8 veckor efter förlossningen (idag!) och typ 3 veckor efter att avslaget slutade. Är det inte mens så är det något som är kvar och behöver tas ut. Det luktar äckligt, typ unket och "dött" precis som avslaget (ursäkta). Lite förvirrande! Får jag feber eller ont ska jag söka akut. Det är tydligen väldigt ovanligt att få mens när man helammar. Hmm. Heja mig.. Jag ska ta det lite lugnt och se vad som händer. Någon som varit med om detta?

För övrigt fick jag en chock av ett foto som togs i veckan. Jösses vad stor jag är! Jag ser ut som en blek fläskig jätte bredvid min sambo som normalt sett väger 20kg mer än mig. Jag står stilla viktmässigt sedan flera veckor tillbaka men jag gör heller inga försök att minska (egentligen bör jag nog vara nöjd över att jag inte ökar, med tanke på frånvarande motion och intag av mat och godsaker). Men jag vill inte hetsa.

Jag försöker istället ge mig utrymme och möjligheten att lägga energi på de viktigaste sakerna. Först måste jag känna att jag orkar vara mamma fullt ut, sedan vill jag kunna göra lite andra roliga saker och därefter kommer vikten. Var sak har sin tid, försöker jag intala mig när det känns surt att inte ens orka gå på promenad eller att ha typ 4 plagg som passar.

Min sambo fick ansträngningshuvudvärk för några dagar sedan i samband med träning. Idag när han funderade på att träna igen sa jag till honom att han nog bör vänta åtminstone en vecka innan han tränar igen. Han svarade spontant "men åh det är så jobbigt att vänta". Eeh. Jag vet. Jag har "väntat" i 80 veckor...

Snart är vi ensamma på dagarma jag och Pyret. Sambons 9 veckor är snart slut. Oj vad värdefullt att ha den tiden ihop i början! Nu har han tagit med lillan på promenad och jag ska passa på att sova. Jag är trött trots att lillan nog sover bra på nätterma i jämförelse med andra minibebisar. Mini och mini förresten, i måndags vägde hon drygt 5.5kg (1.5 kg upp på 7veckor).

Hur mår ni?

Presentation


Jag är en 29-årig tjej som bor i en mellanstor stad. Jag har utmattningssyndrom och började blogga som ofrivilligt barnlös. I juli blev vi spontangravida, efter 2 års försök. Jag vill vara anonym.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards