Alla inlägg den 30 april 2015

Av Karin - 30 april 2015 16:20

Idag på öppna förskolan (premiär!) fick jag en känsla av att pedagogen reagerade över att Lillan får kanel. Det var som sagt bara en känsla och jag hann inte med att fråga i stunden. Känslan liksom växte sig starkare till efteråt.

Hur som helst jag googlade när jag kom hem och enligt flera sidor är kanel rent av skadligt för barn. Vet någon något om detta? Lillan älskar (dessvärre) kanel och jag har därför blandat i lite i tex fruktpureer och även givit ibland på yoghurten.

När jag höll på att kolla upp detta med kanel dök "linfrön" upp, dessa ska tydligen vara suuuperfarliga för små barn och kan leda till andningssvårigheter och t.om död. Alltså är det sant?

Jag bakar eget bröd till Lillan och däri har jag hela linfrön, hon äter detta alltså åtminstone 1 gång varje dag.

Imorgonbitti blir det någon annan macka.. utan linfrön och utan mjölk (pust!).

Vet ni något? Jag ska förstås rådfråga läkaren på ettårskontrollen men tills dess..

I övrigt önskar jag trevlig valborg -med eller utan linfrön - och förhoppningsvis inte så många uppeldade igelkottar i våra eldar.

Av Karin - 30 april 2015 08:41

Lillan har sovit hos mormor och morfar inatt och jag vaknade 5.15 Suckade lite i mina försök att somna om men tänkte sen istället "jag är utsövd, vad vill jag göra?".

Det resulterade i en cykeltur. Den ljuvligaste av dem alla. Tidig morgon. Fågelkvitter. Klar luft. Vårvarmt. En kropp som kan cykla.

Min första motionsrunda sedan kraschen, långt innan kraschen var jag förstås också i fysiskt dåligt skick.

Detta var första gången på ÅRATAL som jag använde min kropp och lät den jobba och att det kändes bra. Alltså. Halleluuuja!

Och såhär såg det ut...

Presentation


Jag är en 29-årig tjej som bor i en mellanstor stad. Jag har utmattningssyndrom och började blogga som ofrivilligt barnlös. I juli blev vi spontangravida, efter 2 års försök. Jag vill vara anonym.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards