Alla inlägg den 2 maj 2014

Av Karin - 2 maj 2014 10:51

Urk vilken varm natt. Trotsade pollen och hade ett fönster öppet i lägenheten men jag dog nästan av värmeslag. Vaknade gång på gång och ville så gärna slänga upp sovrumsfönstret och fånga vindarna. Men då hade jag legat vaken av allergi istället för värmeslag. Pest eller kolera.

Vid 07 gick jag upp och åt halv frukost för att kunna ta min allergitablett. Tänkte somna om men kände mig något piggare än vanligt (halleluja) så det blev 8 lådor qournfärssås till frysen. Nu är frysen lika fullproppad som jag..

Igår blev det en liten utflykt, vi åt på Mc Donalds och köpte canvasdukar på Biltema. Stackars Pyret får en del skräpmat nu.. Inte verkar hon misstycka heller i och för sig.

Jag följer Gynnings blogg sedan en tid tillbaka. Mest för att hon har bf den 5 maj. Hennes förstfödda kom 2v före bf och hon tycker att hon har "gått över tiden" sedan länge. Hon är hopplöst frustrerad och riktigt less på graviditeten. Många kommenterar förstås och flera nämner den mentala inställningen. Precis som jag för flera veckor sedan "kände mig klar" med graviditeten, var trött på den och bara ville föda menar många att det fyller en funktion i själva förberedandet. Men om man saknar den känslan - startar inte förlossningen då? Har den mentala inställningen så stor kraft tror ni? Behöver vi komma dit mentalt för att det fysiska och biologin ska ta vid?

Jag vet inte vad jag tror längre.. Jag trodde så starkt på att den mentala tröttheten på graviditeten som jag kände för några veckor sedan var ett steg mot förlossningen. Att jag behövde komma dit för att vara beredd att gå igenom en förlossning. Att jag liksom struntade i förlossningen bara ungen kom ut. Men nu, när jag inte längre känner så, ja då undrar jag.. Och tänker att jag är annorlunda mot andra, vad beror det på (rädsla, ett lugn inför vetskapen om att bebis är klar, uttröttad, eller har jag gått och blivit chill?)

Jag tänker mycket på förlossningen. På hur det ska starta, kommer jag komma till förlossningen för tidigt, kommer vattnet gå, vaggandet med smärta, när epiduralen sätts, på hur min sambo ska bete sig, hur lång tid det ska ta, om jag kommer att skrika, orken, krystandet, känslan av att bebis kommer ut, sekunderna innan skriket hörs och när hon läggs på mitt bröst. Hur känns det då? Kommer jag tycka att hon är fin? Gråta? Vara söndersprucken? Vad händer sen - kommer jag palla eller tycka att jag "gjort mitt" och vilja sova? Eller kommer jag vara upprymd och aldrig kunna somna?

Frågorna är så många och svaren helt obefintliga, än så länge..

V 41 (40+2)


Gissningar;


”C” (spyor.blogg.se) 18 april, 3320gr, 50cm


”Spågumman” 22 april, 3250gr, 49cm


”Mimmi” (varvindar.bloggo.nu) 26april, 3500gr, 49cm


Min gissning, 30 april, 3685gr, 52cm


”Libra” (minbebis.com/blogg/libra) 1 maj, 3400gr, 51cm


http://jakteneftertotallycka.blogspot.se 1 maj, 3879gr, 52cm


”Anna” (vilsendagar.wordpress.com) 1 maj


”Maria” 3 maj, 3250gr, 49cm


”Fertilitetsresa” (fertilitetsresa.blogg.se) 3 maj, 3200gr, 49cm


”M” (varvagtilldig.blogg.se) 4 maj, 3380gr, 51cm


”A” (ilngtnsvrld.blogg.se) 6 maj, 3350, 50cm


Janet (iteradafamilia.blogspot.se) 6 maj

Presentation


Jag är en 29-årig tjej som bor i en mellanstor stad. Jag har utmattningssyndrom och började blogga som ofrivilligt barnlös. I juli blev vi spontangravida, efter 2 års försök. Jag vill vara anonym.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards