Alla inlägg den 10 maj 2014

Av Karin - 10 maj 2014 10:50

Ännu en vakennatt med mensvärk. Mensvärk konstant och sammandragningar som kommit och gått, alltså inte klockbart. Ringde till förlossningen på morgonen och de sa att det är såhär det börjar men att det ändå kan dröja flera dagar. Det har ju redan hållit på i flera dagar..

Jag fick för övrigt rådet av bm på förlossningen att ta värktablett och lägga mig och vila. Jag läste senast igår att paracetamol kan fördröja förlossningsstart och det är jag inte så sugen på. Någon som vet något om det?

Igår fick jag ett tips av en vän tillika barnmorska. En akupunkturpunkt på smalbenet som KAN skynda på förlossningsstart om man trycker på den. Jag har ju svarat bra på akupunktur tidigare och är positiv till att försöka. Jag och sambon gick hårt åt den där punkten igårkväll. Kanske var det därför jag låg vaken inatt med mensvärk?

För er som vill prova; ni hittar punkten på smalbenets insida. Lägg dina fingrar där fotknölen är. Där sista fingret slutar, uppe på smalbenet är punkten (se bilder). Mina fotknölar syns inte längre pga vätska men ni fattar nog ändå. Punkten är rejält öm. Jag skrattar hysteriskt och skriker när punkten berörs, himla märkligt.

Den punkten ska dö idag, kan jag meddela.

Så please. Håll en tumme att det startar idag. Bf+11 börjar i uppförsbacke med många vakentimmar, huvudvärk, mensvärk och en gnutta tilltufsat psyke..

Presentation


Jag är en 29-årig tjej som bor i en mellanstor stad. Jag har utmattningssyndrom och började blogga som ofrivilligt barnlös. I juli blev vi spontangravida, efter 2 års försök. Jag vill vara anonym.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards