Alla inlägg den 5 juli 2013

Av Karin - 5 juli 2013 23:48

Jag hade länge anat att den dagen skulle komma. Dagen när min sorg och förtvivlan över de barn som ännu inte kommit till oss behövde skymmas undan för någon annans gravidlycka. Jag hade förberett mig i månader. Liksom bestämt mig för att dränka min egen sorg och istället känna kärlek. Jag hade redan gjort upp med mitt hjärta att kärleken för min vän är större än min egen sorg. Visst tycker jag att det är orättvist att par som inte ens hade träffats när vi började försöka bli gravida kommer att få barn innan oss. Självklart tycker jag det. Men det är ingens fel. Allra minst deras. Ibland- och till viss del kan man välja. Jag väljer att känna med er lycka utan att misströsta. Jag väljer att känna med er lycka utan bitterhet. Jag väljer kärleken för en älskad vän och er bebis som jag redan längtar efter att få hålla i min famn.

//?

Av Karin - 5 juli 2013 23:36

Det finns sådant som gör extra ont. Reklamen för onlinepizza är just en sådan sak. Vi är många som tvingas sätta livet på paus under sommaren, som tvingas försöka se värden i andra andra saker än att försöka komma närmare vårt efterlängtade barn. Vi är många som inte vet hur vi ska kunna andas en hel sommar när inte ens hoppet finns. De allra flesta fertilitetskliniker har nämligen stängt under sommaren och behandlingar görs därför inte. Alla som är inne i en sådan process får vänta. Under tiden kan vi alltså se reklamen för onlinepizza. Se (skiten) här;

https://www.youtube.com/watch?v=-kJmuc78naE&feature=youtube_gdata_player

Om du också vill skicka en kommentar till onlinepizza för deras osmakliga, otaktiska, ogenomtänkta och kränkande reklam så går det bra att göra det här;

http://onlinepizza.se/kontakt

//med sorg i hjärtat

Presentation


Jag är en 29-årig tjej som bor i en mellanstor stad. Jag har utmattningssyndrom och började blogga som ofrivilligt barnlös. I juli blev vi spontangravida, efter 2 års försök. Jag vill vara anonym.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29 30 31
<<< Juli 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards