Alla inlägg den 9 november 2013

40%

Av Karin - 9 november 2013 12:42

Idag har 40% av graviditeten passerat. Det är ju nästan halvvägs :) Jag längtar till tisdag så att jag får se Pyret - jag är inne i en overklighetsbubbla och behöver bevis.

Igår berättade en nära vän till mig att de precis testat positivt. Detta var deras tredje försök och hon sa att hon hade varit rädd för att känna den enorma besvikelsen en tredje gång. Lägg på dryga 20 tänkte jag... Jag vet att allt är relativt - även min upplevelse är som en piss i mississippi för vissa. Men att man ska tro att det ska gå snabbare än "normalt", det är ändå lite irriterande tycker jag. Hur som helst blev jag själaglad, vi pratade om att "vara gravida samtidigt" när vi var yngre och nu är det verklighet!

Jag har faktiskt översköljts av plötsligt illamående några gånger den senaste tiden.Jag är riktigt o-sugen på mat igen också. Det var jag inte beredd på såhär i v 16 men kanske är det en kombination av tokförkylning / sömnlöshet pga myrkrypningar och graviditet.

Jag väntar på mitt cellprovsvar, nu har det gått mer än 3 veckor.. Mitt förra visade förändringar så detta prov var till för att kolla upp det. Man gör tydligen inte så mycket åt förändringar under graviditeten, bara kollar upp det oftare (om det inte visar allvarliga förändringar).

Imorgon fyller vi 17 veckor Pyret - det får vi fira :)

Presentation


Jag är en 29-årig tjej som bor i en mellanstor stad. Jag har utmattningssyndrom och började blogga som ofrivilligt barnlös. I juli blev vi spontangravida, efter 2 års försök. Jag vill vara anonym.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6 7 8 9 10
11 12 13
14
15 16 17
18
19
20 21 22 23 24
25
26 27 28
29
30
<<< November 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards