Alla inlägg den 27 november 2013

Av Karin - 27 november 2013 18:18

Idag har jag legat hela dagen med ett bultande huvud. Så fort jag rör på mig bultar blodådror innanför tinningen och det känns som om de ska sprängas. Jag känner blodet rusa. Det verkar ha med mitt låga blodtryck att göra, någon som känner igen sig och har något tips? Tillräckligt med vätska är det enda jag vet påverkar blodtrycket och det är inget problem för mig, jag är törstig för två.

Imorgon ska jag på ett möte som jag har bävat för länge. Nämligen möte med försäkringskassan, arbetsgivare, läkare och min kurator. Jag hoppas att de ska godta den idé om arbetsträning som jag har och inte motverka den glöd som finns i det. Just nu när jag är sämre pga gravidkrämpor (vilket också påverkar min rehabilitering negativt) känns det avlägset att jag ska vara uppe på benen tillräckligt för att arbetsträna men jag hoppas fortfarande. Det skulle betyda mycket att få känna på det innan föräldraledigheten. Jag behöver få trygghet och självkänsla på det området igen. Känns lite deppigt att inte ha några arbetskompisar att hälsa på med bebis också. Vore väldigt otippat eftersom att jag innan min utmattning var väldigt aktiv arbetsmässigt och har hunnit med många arbetsplatser. Hoppas att jag kan arbetsträna på det tilltänka stället och få nya (bättre) arbetskollegor att bjuda hem på fika med bebis.

Efter det vill jag fly stan. Funderar på det en del, det där med att fly och börja om på ett nytt ställe. Om det är bra eller dåligt? Antagligen en ganska förväntad lösning från min sida. Jag har aldrig haft problem med att lämna och starta nytt. Var lite rotlös efter gymnasiet och innan min flytt till nuvarande stad (pga plugg). Nu har jag dock bott här länge!

Jag är lite överanalytisk av mig. Har läst mycket Psykologi och barnutveckling också. Fundrar på om Pyret påverkas av mina tysta dagar? På allt mitt vilande? På att inte höra röster och andra ljud utifrån hela dagarna? Kanske blir en helt folkskygg, apatisk unge pga all tristess i magen? Eller, om jag försöker tänka positivt - en lugn och harmonisk (icke sönderstressad av intryck) unge. Hoppas på det sista.

Nu har jag inte känt Pyret sådär tydligt sedan i fredagskväll, bara bubbel men inte tydligt sprattel. Du får gärna ge dig till känna igen Pyret, mamma hinner bli orolig.

V 19 (18+3)

Presentation


Jag är en 29-årig tjej som bor i en mellanstor stad. Jag har utmattningssyndrom och började blogga som ofrivilligt barnlös. I juli blev vi spontangravida, efter 2 års försök. Jag vill vara anonym.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6 7 8 9 10
11 12 13
14
15 16 17
18
19
20 21 22 23 24
25
26 27 28
29
30
<<< November 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards