Alla inlägg den 12 november 2013

Av Karin - 12 november 2013 12:07

Efter lördagskvällens parmiddag var jag slutkörd också när måndagen började. Då skulle jag på poolgymnastik, något som är nytt och därmed jobbigare är när det är invant. Vart ska jag? Kommer jag hitta rätt? I tid? Hur många är det där och vilka? Vad ska jag säga om anledningen till att jag är där - bara rygg och bäckenet eller helheten? Hur går det överhuvudtaget till?

Cykelturen är förvisso rätt kort men lång för en slutkörd kropp. Jag visste att utmattningen knackade på dörren och att hela upplevelsen ihop med 30 min gymnastik skulle dränera mig. Framför mig låg tisdag och både KBT och ultraljud på samma dag. KBT är det jobbigaste som mitt schema innehåller, rent intellektuellt, känslomässigt och fysiskt (att ta sig dit och hem) är det tufft.

Jag vaknade denna tisdag med lätt huvudvärk, hängig, svagt halsont och en trött hjärna som inte orkar tänka tankarna klart. Seg men ändå inte "på riktigt febersjuk". Varningssignaler. Jag ställde in KBTn. För er andra låter det säkert självklart men jag har aldrig tidigare gjort så. För mig känns det revolutionerande att man ens KAN göra så. Revolutionerande skönt. Heja mig.

Förhoppningsvis blir jag nu inte liggande i dagar och ångrar att jag inte lyssnade på kroppen i tid, istället vilar jag lite och hoppas på att kunna leva igen mot slutet av veckan.

Vet ni förresten att jag har världens bästa sambo? Han överraskade mig igår med en för tidig 30-årspresent - en utlandsresa i december. Jag tror verkligen att vi behöver det. Få byta miljö, vara ihop utan vardagens bestyr och bryta detta hemska år med något trevligt (utöver Pyret då). Jag behöver värme, min sommar försvann i drogruset av medicinen och jag låg mestadels inne och var någon annan än mig. Det känns förstås utmanande också; mycket folk, ljud, att inte kunna avbryta om det blir jobbigt utan hitta strategier som funkar, att trängas i en frukostsal. Men oj vad fantastiskt skönt - att vara vi 2 nu när jag börjat bli mig själv igen. Fina fina älskling!

Symptom v 17
- Intensiva och knepiga drömmar
- Flytningar och många trosbyten (sorry)
- En putande mage ;)
- Ett övernaturligt luktsinne
- En trög mage som låter mycket
- Ajaj i bäckenet
- Känner mig tung (redan!)

En ny upptäckt är att jag numera spottar på magen. Det låter lite konstigt kanske men i duschen brukar jag gurgla när jag spolar vatten i ansiktet och numera åker inte vattnet direkt ner i brunnen utan hamnar först på min mage som sticker ut. En ovanlig upplevelse för en med en annars platt mage!

Förresten.. Jag kände något igår kväll. Som ett litet flaxande i magen men jag vet inte om det var Pyret redan.

Ikväll är det ultraljud, håll en tumme kl. 17.00

Presentation


Jag är en 29-årig tjej som bor i en mellanstor stad. Jag har utmattningssyndrom och började blogga som ofrivilligt barnlös. I juli blev vi spontangravida, efter 2 års försök. Jag vill vara anonym.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6 7 8 9 10
11 12 13
14
15 16 17
18
19
20 21 22 23 24
25
26 27 28
29
30
<<< November 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards