Alla inlägg den 11 november 2013

Av Karin - 11 november 2013 11:00

Igår gick vi in i v 17 (och då blir bebisen tydligen könslös igen i babyappen nedan). Min livmoder är lika stort som ett bebishuvud - hur låter det egentligen?

Bebisens fingrar och tår har alla fått naglar, hår har börjat växa på huvudet såväl som ögonfransar och ögonbryn. Bebisens fettlager bunkras nu upp för att hålla värmen och även skydda den sköra huden mot vattenvärlden runtom. En del av allt fett som lagras nu försvinner sedan. Bebisens ögon är fortfarande slutna och kommer att vara det flera veckor framöver. Bebisen reagerar dock på olika ljus bakom sina stängda ögon och även på ljud utanför magen.

.........

Igår kväll blev jag livrädd. Vi har 2 katter, den ena klunsen väger 6 kg och den "lilla" knappt 4kg. Dessa två brukar köra ett busvarv innan läggdags och jag är alltid lika nervös för att få en uppspelt katt i fart rakt i magen. Det var vad som hände igår kväll. Jag blev så överrumplad och chockad att tårarna började rinna. En baktass borrade in sig i magen precis där Pyret måste ligga och jag kunde för mitt inre se hur hen knuffades runt och blev rädd. Jag läste att smällar i magen är farliga först i storleksordningen "allvarlig trafikolycka" eller direkt riktat våld mot magen men jag blev ändå orolig och illa till mods. Jag kunde känna vart tassen hamnat långt efteråt, som ett brännande märke påminde det mig långt in på natten. Jag väntade oroligt på att jag skulle få ont men så blev det aldrig.

Imorgon är det dags för ultraljud (privat). Jag hoppas att det blir en bra upplevelse!

Presentation


Jag är en 29-årig tjej som bor i en mellanstor stad. Jag har utmattningssyndrom och började blogga som ofrivilligt barnlös. I juli blev vi spontangravida, efter 2 års försök. Jag vill vara anonym.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6 7 8 9 10
11 12 13
14
15 16 17
18
19
20 21 22 23 24
25
26 27 28
29
30
<<< November 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards