Alla inlägg den 8 oktober 2013

Av Karin - 8 oktober 2013 16:03

Efter en galet jobbig session KBT idag ligger jag utpumpad i både kropp och själ och kollar på asos.com. De har REA och vilka underbara mammakläder! Jag har 12 plagg i min varukorg men har inte vågat beställa ännu. Jag har alltid varit smal och aldrig haft problem med kläder. Jag är van vid att bära plagg som sitter perfekt. Kanske är det därför som jag blir obekväm och reagerar snabbt nu när kläder börjar strama över mage och rygg. Jag är lite osäker på min storlek men jag måttade byst, midja och höfter enligt deras "gravidmått". Hur som helst, här kommer några godbitar från asos.

Av Karin - 8 oktober 2013 10:37

Välkommen vecka 12 (11+0)

Det känns overkligt att ha kommit såhär "långt", även om jag, konstigt nog inte har varit speciellt orolig. Det drar, sticker och hugger långt ner i magen och till min lättnad läste jag om detta för just vecka 12.

Som vanligt sammanfattar jag info från olika sidor först. Nu är Pyret ca 6cm lång och väger 10-15g. De flesta organ finns nu på plats och barnet koncentrerar sig på att växa. Naglar började växa förra veckan och fortsätter intensivare under denna. Naglarna kommer att växa fram till förlossningen och det är vanligt att man behöver klippa naglarna kort efter förlossningen. Huden börjar nu täckas av tunt hår, som ett skyddande lager. Pyret kan svälja och suga på tummen och får all näring från moderkakan. Fostret ser nu ut som en riktig bebis, även om huvudet fortfarande är något större, fötterna är ca 1 cm. Fostret kan redan nu uppleva livet i lovmodern med hjälp av flera sinnen, hörseln är det som utvecklades först men även känsel och smak har börjat fungera vid det här laget. Fostret kan känna igen olika smaker och även fyra av ett leende.

Missfallsrisken är som högst före vecka 12 och sjunker när vecka 12 nås samt när denna vecka är passerad. Så jag har två delmål kring vecka 12, ett nådde jag idag, i och med att vi har nått vecka 12 och nästa blir när den är passerad. Det är bra med delmål :)

9 dagar och 21 timmar till KUB. Typ.

Presentation


Jag är en 29-årig tjej som bor i en mellanstor stad. Jag har utmattningssyndrom och började blogga som ofrivilligt barnlös. I juli blev vi spontangravida, efter 2 års försök. Jag vill vara anonym.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12
13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards